ΜΑΛΑΧΙΑΣ |
Εισαγωγή
Το βιβλίο "Μαλαχίας" περιέχει τους λόγους ενός προφήτη, ο οποίος έδρασε κατά τη μεταιχμαλωσιακή περίοδο, μετά την αποπεράτωση της ανοικοδόμησης του ναού της Ιερουσαλήμ (515 πΧ) Αυτό προκύπτει από το περιεχόμενο των προφητειών, καθώς γιο τον ίδιο τον προφήτη απουσιάζουν από το βιβλίο οποιαδήποτε βιογραφικά οτοιχεία Αμφιβολίες εγείρονται ακόμη και για το όνομα του προφήτη, καθώς δεν είναι οαφές αν το Μαλαχίας (εξελληνισμένη μορφή της εβραϊκής λέξης ("ίμαλαχί", που σημαίνει "ο αγγελιαφόρος μου") είναι κύριο όνομα ή προσηγορικό
Στη χριστιανική Βίβλο το έργο κατατάσσεται στα "Προφητικά Βιβλία" της Παλαιάς Διαθήκης, τελευταίο στην υποομάδα "Δωδεκαπρόφητον", και στην ιουδαϊκή Βίβλο επίσης τελευταίο στην υποομάδα "Μεταγενέστεροι Προφήτες" της ομάδας "Προφήτες"
Το περιεχόμενο του βιβλίου αποτελείται από έξι αυτοτελείς λόγους, οι οποίοι έχουν σχεδόν πανομοιότυπη δομή Αρχίζουν με ένα σύντομο διάλογο,
όπου διατυπώνεται από τον Θεό ή τον προφήτη μια θέση, αυτή αντικρούεται από το λαό ή τον ιερέα και ακολουθεί ο προφητικός λόγος, ο οποίος επιβεβαιώνει τη θέση που διατυπώθηκε και στον οποίο συνυπάρχουν απειλές και υποσχέσεις σωτηρίας Με τους λόγους του ο προφήτης καλεί ιερείς και λαό να ανανεώσουν την πιστότητά τους στη διαθήκη τους με το Θεό Καταγγέλλει την αδιαφορία στην αυστηρή τήρηση των τελετουργικών διατάξεων και καταφέρεται κατά των μικτών γάμων και των διαζυγίων Παράλληλα όμως διαβεβαιώνει ότι ο Θεός θα έρθει για να κρίνει και να εξαγνίσει το λαό του, αφού προηγουμένως στείλει τον αγγελιαφόρο του για να προετοιμάσει το δρόμο του (3,1 πρβλ Μτ 11,10).
Το βιβλίο "Μαλαχίας" περιέχει τους λόγους ενός προφήτη, ο οποίος έδρασε κατά τη μεταιχμαλωσιακή περίοδο, μετά την αποπεράτωση της ανοικοδόμησης του ναού της Ιερουσαλήμ (515 πΧ) Αυτό προκύπτει από το περιεχόμενο των προφητειών, καθώς γιο τον ίδιο τον προφήτη απουσιάζουν από το βιβλίο οποιαδήποτε βιογραφικά οτοιχεία Αμφιβολίες εγείρονται ακόμη και για το όνομα του προφήτη, καθώς δεν είναι οαφές αν το Μαλαχίας (εξελληνισμένη μορφή της εβραϊκής λέξης ("ίμαλαχί", που σημαίνει "ο αγγελιαφόρος μου") είναι κύριο όνομα ή προσηγορικό
Στη χριστιανική Βίβλο το έργο κατατάσσεται στα "Προφητικά Βιβλία" της Παλαιάς Διαθήκης, τελευταίο στην υποομάδα "Δωδεκαπρόφητον", και στην ιουδαϊκή Βίβλο επίσης τελευταίο στην υποομάδα "Μεταγενέστεροι Προφήτες" της ομάδας "Προφήτες"
Το περιεχόμενο του βιβλίου αποτελείται από έξι αυτοτελείς λόγους, οι οποίοι έχουν σχεδόν πανομοιότυπη δομή Αρχίζουν με ένα σύντομο διάλογο,
όπου διατυπώνεται από τον Θεό ή τον προφήτη μια θέση, αυτή αντικρούεται από το λαό ή τον ιερέα και ακολουθεί ο προφητικός λόγος, ο οποίος επιβεβαιώνει τη θέση που διατυπώθηκε και στον οποίο συνυπάρχουν απειλές και υποσχέσεις σωτηρίας Με τους λόγους του ο προφήτης καλεί ιερείς και λαό να ανανεώσουν την πιστότητά τους στη διαθήκη τους με το Θεό Καταγγέλλει την αδιαφορία στην αυστηρή τήρηση των τελετουργικών διατάξεων και καταφέρεται κατά των μικτών γάμων και των διαζυγίων Παράλληλα όμως διαβεβαιώνει ότι ο Θεός θα έρθει για να κρίνει και να εξαγνίσει το λαό του, αφού προηγουμένως στείλει τον αγγελιαφόρο του για να προετοιμάσει το δρόμο του (3,1 πρβλ Μτ 11,10).
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου